توضیحات پزشک معالج آیت الله منتظری

 

 

 

 دکتر باهر پزشک معالج مرحوم آیت الله منتظری کهولت سن و عارضه قلبی یا مغزی را دلیل فوت وی اعلام کرد.

به گزارش سایت رسا، دکتر باهر پزشک معالج مرحوم آیت الله حسینعلی منتظری در مورد علت فوت وی گفت: ایشان طی ده روز گذشته دچار ضعف مفرط و بی حالی بود و از قبل نیز دچار بیماری قلبی شده بود و سابقه بزرگی پرستات نیز داشت.

دکتر باهر ضمن اشاره به بیماری های گذشته آن مرحوم گفت: می توان کهولت سن و بیماریهایی که ایشان سابقا داشتند را دلیل فوت ایشان دانست. چون ایشان سابقه تنگی عروق قلب داشتند، به اضافه بزرگی پروستات و حساسیت ریه و برخی حالتهای عصبی مانند پریدن پلک چشم که در مجموع چهار پنج بیماری با هم داشتند.

وی برخی مطالب منتشره در مورد بیماری سرطان وی را نادرست دانست و افزود: آنچه مهم است این است که ایشان 87 سال سن داشتند و بیماریهای مزمنی نیز از قبل داشتند بنابراین علت مرگ ایشان می تواند عارضه قلبی و یا مغزی باشد.

گفتنی است،‌دکتر باهر پزشک معالج امام راحل و برخی دیگر از مراجع نیز بوده است.

 

بهشت و جهنم

روزی یک مرد روحانی با خداوند مکالمه ای داشت: "خداوندا! دوست دارم بدانم بهشت و جهنم چه شکلی هستند؟ "، خداوند او را به سمت دو در هدایت کرد و یکی از آنها را باز کرد، مرد نگاهی به داخل انداخت، درست در وسط اتاق یک میز گرد بزرگ وجود داشت که روی آن یک ظرف خورش بود، که آنقدر بوی خوبی داشت که دهانش آب افتاد، افرادی که دور میز نشسته بودند بسیار لاغر مردنی و مریض حال بودند، به نظر قحطی زده می آمدند، آنها در دست خود قاشق هایی با دسته بسیار بلند داشتند که این دسته ها به بالای بازوهایشان وصل شده بود و هر کدام از آنها به راحتی می توانستند دست خود را داخل ظرف خورش ببرند تا قاشق خود را پر نمایند، اما از آن جایی که این دسته ها از بازوهایشان بلند تر بود، نمی توانستند دستشان را برگردانند و قاشق را در دهان خود فرو ببرند.
مرد روحانی با دیدن صحنه بدبختی و عذاب آنها غمگین شد، خداوند گفت: "تو جهنم را دیدی، حال نوبت بهشت است"، آنها به سمت اتاق بعدی رفتند و خدا در را باز کرد، آنجا هم دقیقا مثل اتاق قبلی بود، یک میز گرد با یک ظرف خورش روی آن و افراد دور میز، آنها مانند اتاق قبل همان قاشق های دسته بلند را داشتند، ولی به اندازه کافی قوی و چاق بوده، می گفتند و می خندیدند، مرد روحانی گفت: "خداوندا نمی فهمم؟!"، خداوند پاسخ داد: "ساده است، فقط احتیاج به یک مهارت دارد، می بینی؟ اینها یاد گرفته اند که به یکدیگر غذا بدهند، در حالی که آدم های طمع کار اتاق قبل تنها به خودشان فکر می کنند!"

هنگامی که موسی وفات می کرد، به شما می اندیشید، هنگامی که عیسی مصلوب می شد، به شما فکر می کرد، هنگامی که محمد وفات می یافت نیز به شما می اندیشید، گواه این امر کلماتی است که آنها در دم آخر بر زبان آورده اند، این کلمات از اعماق قرون و اعصار به ما یادآوری می کنند که یکدیگر را دوست داشته باشید، که به همنوع خود مهربانی نمایید، که همسایه خود را دوست بدارید، زیرا که هیچ کس به تنهایی وارد بهشت خدا (ملکوت الهی) نخواهد شد.

واکنش شدید اللحن امام جمعه تهران به مؤسسه حفظ و نشر آثار امام (ر

 
 
                           
 
 
امام جمعه موقت تهران با انتقاد شدید از نامه اخیر قائم مقام مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره ) از
سید حسن خمینی خواست تا که ناهمراهان با امام را از این مؤسسه تصفیه کند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در آغاز درس خارج خود در مدرسه فیضیه با بیان اینکه در زمان انتخابات بیانیه‌های متعددی صادر شد که روحانیت آسیب دیده است گفت: متأسفانه در حوادث اخیر دیدیم که شخص مقام معظم رهبری مورد هجمه قرار گرفت ولی هیچ محکومیتی و بیانیه‌ای مشاهده نکردیم. استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: آنها که یقه می‌دراندند به این که به یک روحانی توهین شده است اینجا این همه اهانت را می‌شنوند و می‌بینند اما فریادبر نمی‌آورند، این اسمش غربت است.
خاتمی با بیان اینکه غربت در اوج، گزنده‌ترین غربت‌ها است بیان داشت: ما در زمان حضرت امام شاهد بودیم وقتی ایشان به موضوعی اشاره می‌کردند حوزه به پا می‌خواست اما متأسفانه در حوادث پس از انتخابات رهبری با صراحت مطالب را بیان می‌کند اما متأسفانه کک بعضی‌ها هم نمی‌گزد. استاد حوزه علمیه قم با محکوم کردن اهانت به حضرت امام (ره) و با تأکید بر اینکه در اهانت به حضرت امام (ره) و پاره کردن تصویر ایشان هیچ جای انکاری وجود ندارد خاطر نشان کرد: متأسفانه مؤسسه تنظیم نشر آثار امام که باید مدافع حرمت امام باشد بیانیه داده‌اند که اصلاً اهانتی به امام نشده است.
وی با انتقاد از عکس‌العمل این مؤسسه در قبال اهانت صورت گرفته به بنیانگذار کبیر انقلاب بیان داشت: در متن این بیانیه آمده است هیچ یک از رسانه‌های خارجی چنین مطلبی را انعکاس نداده‌اند و این اشتباه تنها مخصوص صدا و سیمای جمهوری اسلامی است. خاتمی یاد آور شد: بنده از این مؤسسه تعجب می‌کنم که چه طور این جور خلاف می‌نویسند. هفت شبکه خارجی از جمله العربیه مکرراً این قضیه را پخش کرد شما چطور می گویید فقط صدا و سیما پخش کرده است. استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: حال که همه شبکه‌های خارجی اهانت صورت گرفته به حضرت امام را پخش کرده اند و باید این مؤسسه در خط مقدم دفاع از امام باشد متأسفانه به جای این که هتاکان را محکوم کنند صدا و سیما را محکوم کرده اند که این موضوع عجیب است.
وی بیان داشت: مگر مؤسسه نشر حامی آرمان های امام نیست، پس چرا در حوادث پس از انتخابات از آرمان‌های ایشان دفاع نمی‌کند، مگر امام نفرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر، چطور این مؤسسه در قبال شعارهای انحرافی روز قدس و 16 آذر موضع نمی‌گیرد. استاد حوزه علمیه قم با طرح این سؤال که فلسفه وجودی این مؤسسه عریض و طویل چیست از عملکرد این مؤسسه در حوادث بعد از انتخابات به شدت انتقاد کرد و گفت: مگر آرمان امام، آرمان فلسطین نبود؟ آرمان فلسطین را امام احیا کرد چرا مؤسسه تنظیم نشر در قبال شعار نه غزه نه لبنان که یک شعار صهیونیستی بود موضع نگرفت و حالا که صدا و سیما در حمایت از امام راحل به میدان آمده به جای اینکه هتاکان را محکوم کنند رسانه ملی را محکوم می نمایند.
وی تأکید کرد: بنده از آقای سید حسن خمینی به جد می‌خواهم که ناهمراهان با امام را از این مؤسسه تصفیه کند.
خاتمی با بیان اینکه مؤسسه‌ای که همه حیثیت آن از امام است در حوادث پس از انتخابات بد عمل کرد، افزود: اگر به رهبری اهانت شود جای ناراحتی ندارد؟! آیا برای آنها اهانت به مقام معظم رهبری قابل تحمل است، چرا محکوم نمی‌کنند.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما این حوادث را مقطعی ندانسته و زنجیره‌ای می‌بینیم اظهار داشت: بذر حوادث پس از انتخابات قبل از انتخابات نشانده شد.
وی تأکید کرد: آنها از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند که اگر در انتخابات پیروز شدند علیه رهبری شمشیر از رو بکشند چونان که در تظاهرات 25 خرداد نیز یکی از سران فتنه گفته بود اگر رهبری همه این تظاهرات را ببیند عقب نشینی می‌کند.
خاتمی با بیان اینکه آنها گفته بودند اگر پیروز شدیم فتیله ولایت فقیه را به زیر می‌کشیم، ادامه داد: یکی از سران فتنه به ژاک شیراک گفته بود مشکل شما ولایت فقیه و رهبری است والا ما اهل تغییریم.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های آنان جهت پیروز نشدن در انتخابات نیز گفت: آنها با یک برنامه‌ریزی کاملاً حساب شده جلو آمدند. وی همچنین با اشاره به محکوم کردن اهانت به حضرت امام از سوی برخی سران فتنه اظهار داشت: گرچه برخی از سران فتنه این اقدام را محکوم کنند اما عملکرد آنها می‌گوید خودشان آتش بیار معرکه هستند.
امام جمعه موقت تهران با یادآوری تأکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب مبنی بر ضرورت پشتیبانی از ولی فقیه از برخی اقدامات انتقاد کرد و گفت: مگر سران فتنه بعد از انتخابات کم با ولایت فقیه مخالفت کرده و علیه نظام بیانیه داده اند.
وی ولایت فقیه را متن صریح قانون دانست و گفت: آنها در مقابل این قانون ایستاده اند. خاتمی با بیان اینکه سران فتنه ضد ولایت فقیه هستند افزود: اخیراً یکی از سران فتنه گفته است ما باید منتقد باشیم و مخالف معرفی نشویم حرف من این است که شما ضد ولایت فقیه هستید. استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ما اطلاع داریم سران فتنه در انتخابات گفته اند که باید کمر آقا را بشکنیم، رهبری را باید از تخت به زیر بکشیم با این سخنان باز هم می‌گویند ما منتقدیم و مخالف نیستیم.
خاتمی با بیان اینکه این افراد بنای بر ادامه فتنه دارند خاطر نشان کرد: اینها همان جماعتی هستند که می‌گفتند علیه خدا هم می‌شود تظاهرات کرد و به امامان معصوم هم می‌شود اعتراض کرد اینها همان افرادی هستند که در سال 79 که یک شخص گفت باید افکار امام را به موزه تاریخ برد سکوت کرده و از این عنصر فاسد حمایت کردند.

آقای هاشمی از آقا مهدی چه خبر؟

هاشمی رفسنجانی در واکنش به اتهامات فرزندش گفت:اتهاماتی که درباره مهدی هاشمی مطرح می شود شایعه است.

هاشمی رفسنجانی  عصر شنبه با جمعی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان در مشهددیدار کرد. یکی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان درباره این جلسه و سخنان هاشمی گفت :یکی از سوالات ما  درباره منصوبان به ایشان بود بود که اقای هاشمی تاکید کردند اتهاماتی که به مهدی هاشمی زده می شود، شایعه است.

هاشمی خاطر نشان کرده است :پرونده های مهدی در قوه قضائیه حل شده ضمن آنکه هیج مرجع قضایی او را احضار نکرده است .

هاشمی در پاسخ به اینکه چرا پس از سه ماه که قرار بوده دفتر لندن دانشگاه آزاد افتتاح شود هنوز هیچ خبر ی از فرزند شما نیست افزوده: مهدی بعد از افتتاح دفتر لندن قرار نیست به کشور برگردد به اضافه اینکه او از لندن به لبنان رفته است و ازآنجا نیز قرار است به دبی ،ارمنستان ،تاجیکستان برود و دفاتر دانشگاه آزاد در این کشورها را افتتاح کند.

به گفته هاشمی مهدی علاقمند به بازگشت به کشور است ولی به اوگفته ام دکترا را هم بخواند و به همین جهت  برای دکترا ثبت نام کرده است.

هاشمی درباره موضوع پرونده استات ویل و نقش فرزندش در این پرونده هم افزوده است:دو سال قبل دانشجویان این بحث را مطرح کردند و این موضوع به مجلس رفت . در حالی که دو نروژی در این پرونده پول رد و بدل کرده بودند ضمن آنکه عوامل اسرائیل که درپشت پرده بودند تلاش کردند القا کنند که  مهدی هاشمی رشوه داده است در حالی که این موارد همه جو سازی بوده است.

هاشمی افزوده است: در این پرونده دیوان عدالت اداری ،وزارت نفت،وزارت اطلاعات بعد از دو سال اعلام کردند که هیچ سندی مبنی بر تخلف مهدی به دست نیاوردند.

 

حمله به یار دبستانی!

خبر رسیده که تعدادی از طرفداران موسوی به جمشید جم خواننده سرود ماندگار یار دبستانی اهانت کردند. بعداز ظهر دیروز در آغاز مراسم سخنرانی جمشید جم خواننده سرود یاردبستانی در دانشگاه فردوسی مشهد و در حالی که وی سخنان خود را با این جمله آغاز کرد که «سرود یار دبستانی را برای شهدای انقلاب خوانده‌ام»، 20 تا30 نفر از طرفداران موسوی با نمادهای سبز با ایجاد هیاهو و اغتشاش به وی اهانت کرده و شعار «جمشید حیا کن دانشگاه رو رها کن» را خطاب به وی سر دادند. این مراسم به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و با استقبال 500 نفری دانشجویان برگزار شد.