ایران چگونه هواپیمای جاسوسی را شکار کرد؟

«کریستین ساینس مونیتور» در گفت​وگو با یک مهندس ایرانی به تشریح جزئیات فنی و چگونگی شکار هواپیمای آمریکایی پرداخت و گفت: فرایند اصلی این فریب بزرگ از دو قسمت تشکیل شده است. قطع ارتباط هواپیمای بدون سرنشین با مرکز کنترل آمریکایی آن که باعث می‌شود کنترل پهپاد آمریکایی به حالت خلبان خودکار بود اما مشکل آمریکایی​ها این بود که به علت دستکاری سیستم جی پی اس (GPS) پهپاد از سوی متخصصان ایرانی، گنج بزرگ آمریکایی​ها به جای نشستن در پایگاه اصلی خود در خاک افغانستان در ایران فرود آمده است. ما توانستیم با استفاده از جمینگ(ارسال سیگنال تداخل کننده)، ارتباط پهپاد آمریکایی با متصدی کنترل آن را قطع کنیم و سپس با تغییر در GPS آن، پهپاد را در خاک خودمان به زمین نشاندیم.
هر چند این خبر به روشن شدن زوایایی از این کار بزرگ نیروهای مسلح ایران کمک می‌کند. اما هنوز دو بخش از این ماجرا در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. اول این که GPS پهپاد آمریکایی چگونه دستکاری شده است و ثانیا این که طرف ایرانی چگونه موفق به کشف این هواپیمای رادارگریز به محض ورود به خاک ایران شده است و برای آن دام پهن کرده است.
نفوذ در سیستم GPS چالشی بزرگ برای ارتش آمریکا خواهد بود که تا حد بسیار زیادی در هدایت موشکها، بمبها، هواپیماها و سایر تجهیزات نظامی خود به آن وابسته است. ضمن این که کشف هواپیمای بدون سرنشین رادارگریز آمریکایی نیز نشان‌دهنده تهدیدات بزرگی علیه پرنده‌های رادارگریز آمریکایی از جمله بمب افکن B-2 و هواپیمای جدید F-35 خواهد بود.
/2929

نگرانی پنتاگون از افشای اسرار توسط هواپیمای جاسوسی در ایران

نگرانی پنتاگون از افشای اسرار توسط هواپیمای جاسوسی در ایران


رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این کشور نگران فاش شدن اسرار توسط هواپیمای جاسوسی این کشور است که توسط ایران کنترل شده است.

مایک راجرز رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص موفقیت ایران در کشف و فرود آوردن پیشرفته‌ترین هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا در موضعی منفعلانه اعلام کرد که این هواپیما به دلیل اختلال فنی فرود آمده است.

این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی الکترونیکی آر.کیو 170، این هواپیما در صورت هرگونه اختلال که آن را در معرض دشمن قرار بدهد یا به پایگاه مبدا باز‌می‌گردد یا منفجر می‌شود.

راجرز روز گذشته (13 دسامبر) مدعی شد: توقف پرواز هواپیما با قدرتی خارجی نبوده است و می‌توانم تاکید کنم که هواپیما به دلیل اختلال فنی فرود اجباری کرده است.

به گزارش راشاتودی، راجرز در عین حال ابراز نگرانی کرد که ایرانی‌ها بتوانند «به اسرار پنتاگون دسترسی پیدا کنند»... اما آمریکا می‌تواند «چیز [هواپیمای جاسوسی] جدیدی بسازد».

باراک اوباما دو روز گذشته بدون توجه به اینکه هواپیمای مذکور به حریم هوایی ایران تجاوز کرده و مشغول عملیات جاسوسی بوده است، از ایران خواست که این هواپیما را پس بدهد.

ایران اعلام کرد که موفق شده است 4 دسامبر، هواپیمای جاسوسی آمریکا را که بیش از 250 کیلومتر وارد حریم هوایی ایران شده بود، با نفوذ به سیستم کنترل آن، سالم به غنیمت بگیرد. پس از ادعای آمریکا مبنی بر سقوط هواپیمای ایران تصاویری از هواپیمای سالم RQ.170 را به نمایش گذاشت.

وزارت خارجه ایران همچنین در واکنش به این خواسته اوباما اعلام کرده است که واشنگتن باید از ایران به‌دلیل این اقدام عذرخواهی کند.

معنی نام محله های تهران

سلام.این مطالب زیبا را از سایت دوستم آقا یاسین همتی برداشتم. امیدوارم که برای شما هم جالب و جذاب باشه 

 

 

      

 

-

شاید هر روز نام چند محله از تهران را بشنویم بی آنکه بدانیم تاریخچه ی این نام ها چی هست. البته اگر اهل تهران باشید، به خوبی میدونین که هر یک از این نام ها، بخشی از تاریخ تهران رو ساخته و میشه گفت هویت تهران قدیم نهفته در تاریخ این نام هاست.
سید خندانسیدخندان پیرمردی دانا و البته خنده‌رو بوده که پیشگویی‌های او زبانزد مردم بوده است. دلیل نامگذاری این منطقه نیز احترام به همین پیرمرد بوده است؛ البته بعدها نام سید خندان بر ایستگاه اتوبوسی در جاده قدیم شمیران هم اطلاق می‌شده است.
فرمانیهدر گذشته املاک زمین های این منطقه متعلق به کامران میرزا نایب‌السلطنه بوده است و بعد از مرگ وی به عبدالحسین میرزا فرمانفرما فروخته شده است.
فرحزاداین منطقه به دلیل آب و هوای فرح انگیزش به همین نام معروف شده است.
شهرک غربدلیل اینکه این محله به نام شهرک غرب معروف شد ساخت مجتمع های مسکونی این منطقه با طراحی و معماری مهندسان آمریکایی و به مانند مجتمع های مسکونی آمریکایی بوده و در گذشته نیز محل اسکان بسیاری از خارجی ها بوده است.
آجودانیهآجودانیه در شرق نیاوران قرار دارد و تا اقدسیه ادامه پیدا می کند. آجودانیه متعلق به رضاخان اقبال السلطنه وزیر قورخانه ناصرالدین شاه بوده، او ابتدا آجودان مخصوص شاه بوده است.
اقدسیه
نام قبلی اقدسیه (تا قبل از ۱۲۹۰ قمری) حصار ملا بوده است. ناصرالدین شاه زمین های آنجا را به باغ تبدیل و برای یکی از همسران خود به نام امینه اقدس (اقدس الدوله) کاخی ساخت و به همین دلیل این منطقه به اقدسیه معروف شد.
جماران
زمین های جماران متعلق به سید محمد باقر جمارانی از روحانیان معروف در زمان ناصر الدین شاه بوده است. برخی از اهالی معتقدند که در کوه های این محله از قدیم مار فراوان بوده و مارگیران برای گرفتن مار به این ده می آمدند و دلیل نامگذاری این منطقه نیز همین بوده است و عده ای هم معتقدند که جمر و کمر به معنی سنگ بزرگ است و چون از این مکان سنگ‌های بزرگ به دست می آمده ‌است‌، آن‌جا را جمران‌، یعنی محل به‌دست آمدن جمر نامیده‌اند.
پل رومیپل رومی در واقع پل کوچکی بوده که دو سفارت روسیه و ترکیه را هم متصل می کرده است. عده‌ای هم معتقدند که نام پل از مولانا جلال‌الدین رومی گرفته‌شده است‌.
جوادیه (در جنوب تهران)
بسیاری از زمین های جوادیه متعلق به آقای فرد دانش بوده است که اهالی محل به او جواد آقا بزرگ لقب داده بودند. مسجد جامعی نیز توسط جواد آقا بزرگ در این منطقه بنا نهاده است که به نام مسجد فردانش هم معروف است.
داودیه (بین میرداماد و ظفر)
میرزا آقاخان نوری صدر اعظم این اراضی را برای پسرش‌، میرزا داودخان‌، خرید و آن را توسعه داد. این منطقه در ابتدا ارغوانیه نام داشت و بعدها به دلیل ذکر شده داودیه نام گرفت‌.
درکه
اگر چه هنوز دلیل اصلی نامگذاری این محل مشخص نیست اما برخی آنرا مرتبط به نوعی کفش برای حرکت در برف که در این منطقه استفاده می شده و به زبان اصلی درگ نامیده می شده است دانسته اند.
دزاشیب (نزدیکی تجریش)
روایت شده است که قلعه بزرگی در این منطقه به نام آشِب وجود داشته است و در گذشته نیز به این منطقه دزآشوب و دزج سفلی و در لهجه محلی ددرشو می گفتند.
زرگنده
احتمالا” دلیل نامگذاری این محل کشف سکه ها و اشیاء قیمتی در این محل بوده است. در گذشته این منطقه ییلاق کارکنان روسیه بوده است.
قلهک
کلمه قلهک از دو کلمه قله و ک‌ تشکیل شده است که قله معرب کلمه کله‌، مخفف کلات به معنای قلعه است‌. عقیده اهالی بر این است که به دلیل اهمیت آبادی قلهک که سه راه گذرگاه‌های لشگرک‌، ونک و شمیران بوده است‌، به آن (قله- هک) گفته شده است‌.
کامرانیه
زمین‌های این منطقه ابتدا به میرزا سعیدخان‌، وزیر امور خارجه‌تعلق داشت، و سپس کامران میرزا پسربزرگ ناصرالدین شاه‌، با خرید زمین‌های حصاربوعلی‌، جماران و نیاوران‌، اهالی منطقه را مجبور به ترک زمین‌ها کرد و سپس آن جا را کامرانیه نامید.
محمودیه
(بین پارک وی تا تجریش یا ولیعصر تا ولنجک)
در این منطقه باغی بوده است که متعلق به حاج میرزا آقاسی بوده است و چون نام او عباس بوده آنرا عباسیه می گفتند. سپس علاءالدوله این باغ بزرگ را از دولت خرید و به نام پسرش‌، محمودخان احتشام‌السلطنه‌، محمودیه نامید.
نیاوراننام قدیم این منطقه گردوی بوده است و برخی معتقدند در زمان ناصرالدین شاه نام این ده به نیاوران تغییر کرده است به این ترتیب که نیاوران مرکب از نیا (حد، عظمت و قدرت‌)؛ ور (صاحب‌) و ان‌ علامت نسبت است و در مجموع یعنی کاخ دارای عظمت‌.
ونک
نام ونک تشکیل شده است از دو حرف (ون‌) به نام درخت و حرف (ک) که به صورت صفت ظاهر می‌شود.
یوسف آبادمنطقه یوسف آباد را میرزا یوسف آشتیانی مستوفی‌الممالک در شمال غربی دارالخلافه ناصری احداث کرد و به نام خود، یوسف آباد نامید.
پل چوبی
قبل از این که شهر تهران به شکل امروزی خود درآید، دور شهر دروازه هایی بنا شده بود تا دفاع از شهر ممکن باشد. یکی از این دروازه‌ها، دروازه شمیران بود با خندق‌هایی پر از آب در اطرافش که برای عبور از آن‌، از پلی چوبی استفاده می‌شد. امروزه از این دروازه و آن خندق پر از آب اثری نیست‌، اما این محل همچنان به نام پل چوبی معروف است.
شمیراننظریات مختلفی درباره این نام شمیران وجود دارد. یکی از مطرح ترین دلایل عنوان شده ترکیب دو کلمه سمی یا شمی به معنای سرد و ران به معنای جایگاه است و در واقع شمیران به معنای جای سرد است. به همین ترتیب نیز تهران به معنای جای گرم است. همچنین در نظریه دیگری به دلیل وجود قلعه نظامی در این منطقه به آن شمیران می گفتند و همچنین برخی نیز معتقدند که‌ یکی از نه ولایت ری را شمع ایران می گفتند که بعدها به شمیران تبدیل شده است.
گیشانام گیشا که در ابتدا کیشا بوده است برگرفته از نام دو بنیانگذار این منطقه (کینژاد و شاپوری) می باشد.
منیریه (در جنوب ولیعصر
منیریه در زمان قاجار یکی از محله های اعیان نشین تهران بوده و گفته شده نام آن از نام زن کامران‌میرزا، یکی از صاحب‌ منصبان قاجر، به نام منیر گرفته شده‌است.

اعلام رسمی کاندیداتوری سلام اله زاده

 

 

                                                          

 

 

 

بحث حضور سیدحجت سلام اله زاده در انتخابات از حوزه انتخابیه مراغه و عجبشیر و سراجو که برسر زبانهابود بالاخره دیشب طی نشستی با نخبگان منطقه؛ حضور خود را به عنوان کاندیداتور انتخابات مجلس نهم بطور رسمی اعلام نمود. وی بنابه در خواست مردم عزیز شهرستانهای مراغه و عجبشیر و سراجو تصمیم به اعلام حضور نموده است.
در این نشست سید حجت سلام اله زاده در خصوص اقتصاد و اهمیت آن در منطقه گفت:معتقدم هنوز نتوانسته ایم مدیریت مردمی را در عرصه اقتصاد اجرایی کنیم.
وی آمار بیکاری در شهرستان‌های مراغه ، عجبشیر و سراجورا بسیار نامطلوب عنوان کرده و افزود: شهرستانهای مراغه و عجبشیر و سراجو که روزی بهترین پناهگاه برای افراد جویای کار به شمار می‌رفتند، امروز به دلیل کم‌توجهی مسئولین در امر سرمایه‌گذاری ، جزو شهرهای با نرخ بیکاری بالا در سطح منطقه محسوب می‌شوند؛ به‌طوری که در حال حاضر بیکاری به مهم‌ترین دغدغه جوانان این منطقه تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد : طی مطالعاتی که در این زمینه در طول سالهای گذشته از منطقه صورت داده ام ، امیدوارم بتوانم با همت و همکاری دلسوزان شهر ، با حل این مشکل زمینه ساز شکوفایی در عرصه های دیگر نیز فراهم گردد.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و تجاری که مهم‌ترین قابلیت‌های شهرستانهای مراغه و عجبشیر و سراجو به شمار می‌روند، گفت: این مسئله توجه هر چه بیشتر مسئولین را برای چاره‌اندیشی به حل مشکل بیکاری و افزایش سرمایه‌گذاری در دو بخش تعیین کننده صنعت و تجارت را به امری اجتناب‌ناپذیر مبدل کرده است.
کاندیدای دور نهم مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از فعالین عرصه سیاست چه درسالهای قبل و چه در حال حاضر که به نحوی در عرصه های انتخاباتی حضور داشتند افزود: لازم می دانم همین جا از شخصیتهای برجسته سیاسی شهر از جمله مسئولین فعلی و همچنین جناب آقایان دواتگری و باقرپور آذر دعوت نمایم که با همکاری، همدلی و هم اندیشی در خصوص پتانسیلهای اقتصادی و علمی نهفته این شهرستانها و نیز خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان و افقهای توسعه منطقه ، بنده را همراهی نموده و دین خودرا به مردم و نظام ادا نمایند.
سید حجت سلام اله زاده در ادامه درخصوص بانوان افزود: پتانسیل و تواناییهای بانوان مراغه , عجبشیر و سراجو تاکنون شناسایی نشده و باید بیش از میزان موجود شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بانوان تأثیرگذارترین قشر جامعه هستند لزوم توجه به شناسایی پتانسیلهای بانوان در منطقه را خواستار شد و اظهار داشت: با شناسایی توانایی بالقوه بانوان در شهرهای مراغه عجبشیر و سراجو، باید ظرفیتها و پتانسیل ها را مدیریت کنیم و برای مشکلات پیش روی اشتغال و ورزش آنها برنامه ریزی داشته باشیم.
این کارآفرین نمونه کشور در ادامه صحبتهای خود برنامه ریزی های راهبردی را عامل مهمی برای ارتقاء سطح علمی، آموزشی و فرهنگی شهرها دانست و گفت: پتانسیل علمی نهفته منطقه تا زمانیکه با یک برنامه مدون و باقدرت ، پیگیری نگردد همچنان این استعدادها ، بالقوه خواهد ماند و وضعیت فعلی تغییر نخواهد کرد.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و سرلوحه قرار دادن فرموده های معظم له افزود:امروز دشمنان قسم خورده اسلام منتظر بهانه های مختلف و تفرقه افکنی دربین اقشار مختلف مردم هستند که با عنایات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و هوشیاری مردم شریف؛ این توطئه ها نقش بر آب خواهد شد.
وی با اشاره به انتشار مجموعه اهداف و برنامه های خود تحت عنوان "بهار توسعه" افزود: آنچه که بنده را به حضور در این عرصه حساس و سرنوشت ساز واداشت، درخواستهای جدی اقشارمختلف مردم منطقه و نیز احساس خطری است که از ناحیه دشمنان مدتی است با فشار و تهدید در هر زمینه ای، نسبت به اصول و مبانی انقلاب اسلامی ایران حس نمودم.و با توجه به تواناییهایی که از خودم سراغ دارم, در راه دفاع از مرز و بوم میهن اسلامی و شکوفایی هرچه بیشتر منطقه لحظه ای دریغ ننمایم.
وی خاطر نشان نمود: آراء و نظرات مردم همواره محترم بوده و به فرموده امام راحل میزان رای ملت می باشد.
وی از راه اندازی سایتی در جهت شناسایی استعدادهای علمی و پتانسیلهای منطقه و برنامه ریزی در جهت استفاده از این نیروهای نخبه و فعال خبر داد.