خیلی‌ها خیلی حرف می‌زنند

                                                         
 
 
مشاور و رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص تغییر نهاد ریاست جمهوری و معاونت اجرایی گفت: از یک سال پیش قرار بود این تغییرات صورت بگیرد و ربطی به تغییرات دیگر ندارد. اسفندیار رحیم مشایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارتباط انتصاب بقایی و تغییرات اخیر با انتخابات گفت: این تغییرات ربطی به انتخابات ندارد و مگر الان وقت انتخابات است؟ اگر انتخابات نزدیک بود، این سؤال یک وجهه منطقی داشت ولی الان خیلی با انتخابات فاصله داریم. معاونت اجرایی حذف نشده بود و باید فردی منصوب می‌شد و کار نهاد هم شبیه معاونت اجرایی بود و چون حجم کار سنگین است، رئیس جمهور فردی که آماده این کار است را منصوب می‌کند. مشایی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این که برخی مستند ظهور بسیار نزدیک است را به شما منسوب کرده‌اند، گفت: خیلی‌ها خیلی حرف می‌زنند ولی من این فیلم را ندیدم و فقط در مورد آن شنیده‌ام. شنیده‌ام که گفته‌اند یک واقعیتی در آخر زمان اتفاق می‌افتد ولی در مورد وقایع آخر زمان من آنقدر می‌دانم که خیلی چیزهایی که نقل شده است، ممکن است درست نباشد و ما در این مورد از علما مطالبی شنیده‌ایم و یا می‌دانیم برخی اتفاقات هم ممکن است درست باشد ولی حتماً اتفاق نیفتد و راجع به این موضوعات باید کارشناسان حدیث و روایت حرف بزنند.

هلاکت عوامل اقدام تروریستی اخیر سنندج

گروه سیاسی فرمانده نیروی زمینی سپاه از هلاکت دو تن از عوامل اقدام تروریستی 4 فروردین ماه سنندج در شمال غرب کشور خبر داد.
سردار محمد پاکپور با اشاره به تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در تأمین امنیت پایدار در منطقه گفت: پس از اقدام‌های تروریستی اخیر گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار جهانی در 4 فروردین ماه جاری در شهر سنندج که به شهادت دو تن از کارکنان خدوم و شجاع فرماندهی انتظامی کردستان منجر شد، نیروهای قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه طی یک عملیات دقیق اطلاعاتی عوامل اصلی این جنایت را شناسایی و با اجرای کمین، آنان را به هلاکت رساندند. در جریان دو حادثه تروریستی که در روز
4 فروردین ماه در دو نقطه از شهر سنندج روی داد، دو تن از کارکنان فرماندهی انتظامی کردستان شهید و سه نفر نیز زخمی شدند.
تشکیل کمیته ویژه بررسی حوادث مریوان
همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ایجاد کمیته ویژه بررسی اتفاقات مریوان و انتخاب اعضای آن خبر داد. پرویز سروری، گفت: تیمی به منظور بررسی حوادث تروریستی مریوان امروز یا فردا به سنندج و کردستان اعزام می‌شوند.
نماینده مردم تهران در مجلس، از دیدار نمایندگان سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور خبر داد و افزود: پس از تکمیل گزارش از سوی اعضای کمیته ویژه بررسی اتفاقات مریوان، جلسات مشترکی با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان اطلاعاتی و امنیتی برگزار خواهیم کرد.
پژاک مسئولیت ترورهای مریوان را بر عهده گرفت
گروهک تروریستی پژاک مسئولیت حمله تروریستی اخیر مریوان را بر عهده گرفت. در این حمله تروریستی به یک پاسگاه مرزی در مریوان در بامداد روز شنبه، یک پرسنل کادر و سه سرباز وظیفه کشته و دو سرباز وظیفه دیگر نیز زخمی شده بودند. گروهک پژاک در اطلاعیه ای که صادر کرده این حمله تروریستی را در پاسخ به اعدام یکی از اعضای خود عنوان کرده است. گفتنی است پیش از این نیز گروهک تروریستی پژاک در اول اسفند ماه سال گذشته مسئولیت ترور چهار پرسنل نیروی انتظامی در سنندج که آنها را «نیروهای کماندو» خوانده بود، به عهده گرفت.