آرمین بازداشت شد

                                                         

 

محسن آرمین سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب بازداشت شده است. عباس جعفری دولت‌آبادی‌دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن تأیید این خبر اتهام وی را ارتکاب جرایم امنیتی اعلام کرد و گفت: تحقیقات در این زمینه
ادامه دارد.

تسریع در برخورد با سران فتنه

175 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، خواهان تسریع در برخورد با سران فتنه شدند و از کشاندن مسئولان رسانه‌های انقلابی به دادگاه ابراز تأسف کردند.
محور این نامه که پیش از پایان جلسه علنی روز یکشنبه خانه ملت توسط حسن غفوری‌فرد، عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد، پیرامون احضار و محاکمه رسانه‌‌های افشاکننده جریان فتنه است.
در این نامه آمده است: خبر محاکمه آقای حسین شریعتمداری، مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان به دلیل شکایت یک عنصر مدافع فرقه ضاله بهائیت و همکار صهیونیست‌ها و سپس محاکمه مدیرمسئول روزنامه جوان در روزهای اخیر و قبل از آن در ماه‌های گذشته، خبر به دادگاه فراخواندن مدیران روزنامه‌های ایران، وطن امروز و خبرگزاری‌های فارس، ایرنا و برخی سایت‌ها و رسانه‌های انقلابی دیگر به دلیل شکایت سران فتنه و کودتاگران پس از انتخابات، موجب شگفتی امضاکنندگان این نامه شده است.
این نامه می افزاید: اکنون درحالی که بیش از یک میلیون تن از مردم، هزاران تن از استادان حوزه علمیه و دانشگاه، جمع کثیری از حقوقدانان و وکلا و بیش از 140 تن از نمایندگان ملت که سال گذشته با ارائه شکوائیه‌های مستند و حقوقی درخواست محاکمه سران فتنه و کودتا را داشتند و رسیدگی به این درخواست‌های قانونی بنا به مصالحی و به منظور آگاهی بیشتر مردم از عمق وابستگی و انحراف سران کودتا امروز و فردا می‌شود، تسریع در رسیدگی به شکایت سران فتنه و کشاندن حامیان ولایت و مسئولان روزنامه‌های انقلابی به دادگاه، جای تأسف است.
نمایندگان مجلس در این نامه تصریح کردند: این نوع برخوردها باعث تنفس مصنوعی جریان فتنه خواهد شد.
تقدیر از رسانه‌های فعال در مقابله با جریان فتنه
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکشنبه هفته آینده مراسمی برای تقدیر از رسانه‌های فعال در جریان مقابله با فتنه در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. حجت الاسلام حمید رسایی افزود: در مراسمی از خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و روزنامه‌هایی که در طول سال گذشته در مقابله با جریان فتنه تلاش مجدانه‌ای کرده‌اند و با بصیرت‌بخشی خود موجب خوشحالی دلسوزان انقلابی و عصبانیت سران فتنه شده‌اند، تجلیل خواهد شد.
انتقاد شدید از مواضع‌ موسوی
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بیانیه‌ای موضع اخیر میرحسین موسوی را بشدت محکوم کرد. اعضای این کمیسیون در بیانیه‌ خود با اشاره به موضع‌گیری اخیر میرحسین موسوی در خصوص 5 تروریست اعدام شده، اعلام کردند: این موضع‌گیری حمایت‌ صریح از تروریست‌ها و جنایتکاران است و امیدواریم موسوی از این کژ راهه بازگردد و از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند.

حضرت آیت‌ا... مکارم:کارمزد بیش از 4درصد رباخواری است

به گزارش رسا، حضرت آیت‌ا... ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در دیدار شماری از مسؤولان شعب مؤسسه مالی و اعتباری مهر گفت: نظام اقتصادی و مسأله بانک ها و مراکز مالی در دنیای امروز یک ضرورت است.

این مرجع تقلید ادامه داد: میان مکتب اسلام و غرب بسیار تفاوت وجود دارد؛ زیرا در مکتب غرب عده‌ای بی دلیل ثروتمند می شوند و عده ای بی دلیل برخاک سیاه می نشینند؛ اما در مکتب اسلام همه باهم باید رشد اقتصادی داشته و مراکز مالی تبدیل به مراکز فعال سرمایه گذاری و اقتصادی ‌شوند.

حضرت آیت ا... مکارم شیرازی افزود: عده‌ای غرب‌زده می گویند«نمی‌توان بانک‌ها را به شکل اسلامی اداره کرد و باید اسم بانکداری اسلامی بر بانک‌ها گذاشت؛ ولی باید همچون برنامه و سیاست بانکداری غربی عمل کرد و مردم فاکتورهای قلابی بیاورند و بانک راضی شود و به آن ها سود بدهد، تنها صورت کار را عوض کنیم و ماهیت همان راه‌کار غربی باشد؛ زیرا راه چاره ای غیر از این ها نیست»؛ در حالی که ما این‌گونه تفکرات را بی اساس می‌دانیم ما یقین داریم اگر طبق عقود اسلامی فعالیت مالی و بانکداری داشته باشیم، پیشرفت اقتصادی بسیار خوبی خواهیم داشت و هرگز فاصله طبقاتی در کشورهای اسلامی پیدا نخواهد شد. ما با مسؤولان بانکی و مالی اعتباری دربارة فاکتورهای قلابی صحبت کرده ایم و آن‌ها وعده‌ داده‌اند جلوگیری کنند؛ ولی تاکنون شکایت مردم باقی است.

وی در ادامه تصریح کرد: گاهی دیده می شود بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری نام کارمزد بر روی سودهای کلان خود می گذارند و می گویند ما 26 درصد کارمزد می گیریم.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با هشدار جدی نسبت به دریافت کارمزدهای کلان گفت: کارمزد بیش از چهار درصد رباخواری است، این اسم عوض کردن است وگرنه همان رباخواری است؛ و اگر کارمزد که از چهار درصد بیش تر شود باید تحت عقود اسلامی همچون مضاربه و اجاره به قصد تملیک و امثال آن صورت گیرد و این مسأله باید با جدیت پیگیری شود اداره پرسنل صندوق ها با چهاردرصد کاملاًًً ممکن است.

وی تصریح کرد: مسؤولان بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به کارمندان خود آموزش‌های لازم را در خصوص بانکداری اسلامی ارائه دهند که فاکتورها صوری را دنبال نکنند، نباید بانکداری اسلامی در کشور به این شکل اداره شود؛ و از همه بدتر این که برخی مؤسسات مالی اعتبای نام اسلامی و ائمه را هم بر آن می گذارند و این گونه داد و ستدها در آن‌ها وجود دارد که به نام ائمه لطمه می زند.

این مرجع تقلید همچنین خواستار رعایت عدالت در بانک‌ها شد و تأکید کرد: باید حق عدالت و انصاف را در بانک‌ها رعایت کرد، نه این که سرمایه های کلان بیندوزند و ساختمان های سر به فلک کشیده تهیه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جریمه دیرکرد بانک‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: جریمه های دیرکرد از نظر شرعی صورت صحیحی ندارد، جریمه دیرکرد رباست، کسانی که توانایی پرداخت وام را دارند و نمی‌پردازند باید تعزیر و جریمه شوند؛ ولی حاکم شرعی می توانند جریمه کند و این جریمه‌ به بیت المال تعلق دارد به دلیل این که تعزیزات به صندوق دولت برمی‌گردد و گرنه بانک‌ها نمی توانند تعزیر کنند و جریمه دیرکرد از مردم بگیرند.

         

جالبه ها ! ! !

طرح بیرون رفتن 5 میلیون نفراز تهران کارشناسی نیست

پیش بینی های به عمل آمده حاکی از وقوع یک‌ زلزله درتهران است. دولت جمهوری اسلامی نیز برای کاهش خطرات احتمالی دست به اقداماتی از جمله مانور نجات و طرح کاهش جمعیت تهران زده است. در این راستا دولت، سیاست های تشویقی برای خروج داوطلبانه مردم از تهران به کار گرفته و به صورت مصوبه درآمده است ولی به نظر می رسد که این گونه مصوبات تشویقی که مشکلاتی را برای تهران و دیگر مناطق کشور به وجود می‌آورد که به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم:

1- عمده سیاست های تشویقی دولت شامل کارمندان خودش می شود، چنان چه این سیاست ها اعمال شود فقط این کارمندان هستند که به شهرها یا استان های مجاور یا دوردست خواهند رفت نه مردم عادی. در این صورت چنانچه بخشی از کارمندان به دیگر شهرها هجرت کنند حجم سنگین کارهای اداری مردم را در تهران چه کسانی به عهده می گیرند؟ در این حالت‌ دولت باید برای اداره شهر تهران کا‌رمند جدید استخدام کند.

2- کسانی که از تهران می روند قطعاً خانه هایشان تخریب نمی شود که به فضای سبز تبدیل گردد، بلکه خانه آن‌ها به فروش می رسد و مهاجران جدید جایگزین آن ها خواهند شد.

3- چنانچه افزایش حقوق 25درصد تا 50درصد برای کارمندان مهاجر از تهران در نظر گرفته شود و برای فرزندانشان اولویت کاری و اعطای زمین برای مسکن آن ها،‌ میان کارمندی که از تهران به آن شهر مجاور سفر کرده است و کارمندی که سال ها در آن شهر محرومیت کشیده تفاوت فاحشی به وجود می آید که خود این فی نفسه تأمل برانگیز است و مشکلاتی را در آن شهر به وجود می آورد به عنوان مثال دو کارمند در یک اداره با مدرک مساوی و یک میزان کار، یکی با حقوق بالاتر و دیگری پایین‌تر.

4- چنانچه کسانی بر اساس این سیاست های تشویقی حاضر به مهاجرت از تهران شوند غالباً در شهرها و استان های مجاور تهران سکنی خواهند گزید در ا‌ین صورت علاوه بر مشکلات شهری و افزایش اجاره بها و ترافیک و... موجب تراکم کارمند در آن شهر می شود و این در حالی است که هم اکنون بسیاری از ادارات ما از زیادی کارمند رنج می برند.

5- یکی از مشکلاتی که برای شهرهای کوچک و استان های مذهبی ایجاد شد، تبعات تأسیس دانشگاه آزاد بود که موجب ورود انواع فرهنگ‌ها به شهرهای مختلف شد. دخترانی که با نوع پوشش خاصی در شمال تهران می چرخند وقتی وارد یک شهر کوچک مذهبی می‌شوند وضعیت فرهنگی آن شهر را در هم می ریزند و عملاً موجب ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند. یکی از آثار منفی این طرح، مهاجرت افرادی با این نوع فرهنگ به شهرهای دیگر است. آیا دولت به پیامدها و تبعات منفی این طرح در موضوع فرهنگ جوامع کوچک توجه کرده است؟

به هر حال تصویب این طرح، مقداری عجولانه به نظر می رسد و نیاز به کار کارشناسی بیش‌تری دارد که هم در مقام ا‌جرا دچار مشکل نشود و هم پس از اجرا آثار و تبعات منفی برای دیگر شهرها به ویژه شهرهای اطراف نداشته باشد.

6- چنانچه دولت طرح خود را به صورت گام به گام اجرا کند شاید به موفقیت نزدیک تر باشد. به عنوان مثال گام اول باید در جهت متوقف شدن مهاجرت به تهران برداشته شود و در گام بعدی با سیاست های دقیق، مهاجرت را معکوس کرد.

مدیرانی که در زمان جنگ به ثروت های میلیاردی رسیدند

                                                                 

 

سردار حسین همدانی، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، با انتقاد از برخی دولتمردان دهه 60، ظهور مرفهین بیدرد را نتیجه دوران سازندگی خواند.

به گزارش شبکه ایران، وی در همایش بسیج کارگری و تجلیل از شهدای کارگری تهران بزرگ به اینکه مجاهدین و رزمندگان دوران انقلاب اسلامی از میان پا برهنگان، کارگران و اقشار زجر کشیده کشور بودند، اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) همواره این قشر از جامعه را صاحبان اصلی انقلاب می داستند و با پشتوانه همین مردم به میدان مبارزه با رژیم طاغوت آمده و پیروز شدند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ، کارنامه کارگران در دوران سازندگی پس از جنگ را درخشان ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از مرفهین بی درد که در دوران انقلاب از کشور فرار کردند؛ در طول 8 سال دفاع مقدس با غفلت مسؤولان با دلار 7 تومانی کارخانه ساختند و فرزندان خود را برای تحصیل به خارج فرستادند و بعد از جنگ به دنبال غنیمت برگشتند.

همدانی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه برخی دولتمردان در دوران دفاع مقدس و ایام مبارزه از اقشار مستضعف جامعه سوء استفاده کردند، افزود: همین ها در دوران سازندگی با این حرف که این افراد تخصص لازم را ندارند، مرفهین در خارج تحصیل کرده را به کار گرفتند و این خسارات بزرگی به کشور وارد کرد که آثار آن را در 8 سال پس از جنگ دیدیم.

گفتنی است که موضوع سوءاستفاده از "دلار هفت تومانی" از جمله موضوعاتی بود که در مناظره رئیس جمهوری با میرحسین موسوی در شب 13 خرداد سال 88 مطرح شد اما به واسطه وجود اظهارات مهم تری در این مناظره، اشاره احمدی نژاد به دلار هفت تومانی مغفول ماند.

احمدینژاد در این مناظره خطاب به موسوی گفت: آقای موسوی! بسیاری از مدیران شما و آقای هاشمی دست خالی آمدند و یک امتیاز دلار 7 تومانی دریافت کردند و با واردات و صادرات میلیاردر شدند.

خدا و مجنون

یک شبی مجنون نمازش را شکست

بی وضو در کوچه لیلا نشست

عشق آن شب مست مستش کرده بود

فارغ از جام الستش کرده بود

سجده ای زد برلب درگاه او

پر زلیلا شد دل پر آه او

گفت یارب از چه خوارم کرده ای

بر صلیب عشق دارم کرده ای

جام لیلا را به دستم داده ای

وندر این بازی شکست م داده ای

نشتر عشقش به جانم می زنی

دردم از لیلاست آنم می زنی

خسته ام زین عشق، دل خونم مکن

من که مجنونم تو مجنونم مکن

مرد این بازیچه دیگر نیستم

این تو و لیلای تو ... من نیستم

گفت : ای دیوانه لیلایت منم

در رگ پیدا و پنهانت منم

سال ها با جور لیلا ساختی

من کنارت بودم و نشناختی

عشق لیلا در دلت انداختم

صد قمار عشق یک جا باختم

کردمت آواره صحرا نشد

گفتم عاقل می شوی اما نشد

سوختم در حسرت یک یا ربت

غیر لیلا بر نیامد از لبت

روز و شب او را صدا کردی ولی

دیدم امشب با منی گفتم بلی

مطمئن بودم به من سر میزنی

در حریم خانه ام در میزنی

حال، این لیلا که خوارت کرده بود

درس عشقش بیقرارت کرده بود

مرد راهش باش شاهت میکنم

صد چو لیلا کشته راهت میکنم

چند عکس قدیمی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

احمدی نژاد در صدر فهرست سخنرانان در کنفرانس ان پی تی

به گزارش خبرگزاری آلمان ، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در صدر سخنرانان شرکت کننده در نشست سازمان ملل متحد درباره مقابله با گسترش تسلیحات هسته ای قرار خواهد داشت .

 

 

این کنفرانس قراراست روز دوشنبه کار خود را آغاز کند اما آمریکا روز جمعه اعلام کرد اگرچه هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه این کشور در نشست افتتاحیه روز دوشنبه شرکت خواهد داشت اما بدون شک در خلال این مذاکرات هیچ نشستی با احمدی نژاد انجام نخواهد شد .

انتظار می رود احمدی نژاد پس از اظهارات بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و نماینده ای از جنبش غیر متعهدها سخنرانی کند .

کلینتون نیز قرار است عصر همان روز سخنرانی کند .

این کنفرانس بیش ازصدوهشتاد کشوررا گردهم آورده است تا درباره پیمان سال هزارونهصد و نود وهشت منع گسترش تسلیحات هسته ای گفتگو کنند .