همبازی اکبر عبدی از اعدام نجات یافت

 
                                                          
 
گروه حوادث ـ محمد غمخوار هنرمند سرشناس سینما، تلویزیون و تئاتر هنگامی که برای بازی در سکانس‌های یک فیلم به زندان رفته بود، مرد اعدامی را نجات داد.

به گزارش خبرنگار ما، «اکبر عبدی» چندی قبل برای بازی در یک فیلم سینمایی، همراه گروه فیلمبرداری به زندان مرکزی اصفهان رفته بود که هنگام کار در سکانسی از فیلم با یک محکوم به اعدام که دو متر و 35 سانتیمتر قد دارد بازی کرد. بازی در همین سکانس کافی بود تا او پای درد دل‌های مردی بنشیند که برای مرگ لحظه‌شماری می‌کرد.
مرد – 30 ساله – که در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، در تشریح داستان تلخ زندگی‌اش به هنرپیشه سرشناس گفت: «اهل یکی از روستاهای شهرستان «تربت حیدریه» هستم که دو سال قبل با چند ناشناس آشنا شدم. آنها پس از ریختن طرح دوستی و به بهانه کمک مالی از من خواستند یک محموله لوازم یدکی خودرو را به صورت قاچاق از «تربت حیدریه» به اصفهان انتقال دهم. اول نمی‌خواستم پیشنهادشان را قبول کنم اما وقتی به یاد مشکلات مالی خود، همسر و دو فرزندم افتادم وسوسه شدند و قبول کردم. بنابراین وسایل را بار ماشین کرده و راهی اصفهان شدم اما در نائین مأموران پلیس به من مشکوک شده و در بازرسی ماشین از لابه‌لای لوازم یدکی 77 کیلو «کراک» کشف کردند. آنجا بود که تازه متوجه نقشه شوم قاچاقچیان بی‌وجدان شدم. چرا که آنها از سادگی‌ام سوءاستفاده کرده و محموله مواد مخدر را در ماشین گذاشته بودند. پس از دستگیری خیلی تلاش کردم ثابت کنم از ماجرای جاسازی مواد مخدر بی‌اطلاع بودم اما موفق نشدم و حرفم به جایی نرسید. سرانجام هم محاکمه شده و با حکم قاضی به اعدام محکوم شدم. بعد از انتقال به زندان تصمیم گرفتم تا زمان آزادی‌ام روزه بگیرم. حالا هم حدود دو سال است که در زندان هستم و به نجات از اعدام امیدوارم چرا که بیگناهم و ...
پس از پایان حرف‌های مرد 235 سانتیمتری، هنرپیشه سرشناس سینما و تلویزیون تصمیم گرفت برای نجات او از اعدام، تلاش‌ کند. بنابراین او به جای بازی در فیلم سینمایی نزد عبداللهی – رئیس زندان مرکزی اصفهان – و حسینی – قاضی ناظر زندان – رفت و درباره مرد اعدامی با آنها گفت‌وگو کرد. سرانجام با پیگیری‌های اکبر عبدی و مسئولان عالی‌رتبه قضایی استان، پرونده بلند‌قدترین زندانی ایران که حالا در آستانه اعدام، هنرپیشه هم شده بود به شورای عالی پزشکی قانونی ارسال شد. متخصصان پزشکی قانونی هم پس از بررسی‌های دقیق علمی درباره سلامت روحی، روانی مرد زندانی اعلام کردند قدرت‌ عقلی و ذهنی او در حد یک انسان معمولی نیست.
با این حال نظریه کارشناسان به تهران فرستاده شد که متخصصین پزشکی قانونی تهران هم آن را تأیید کردند. بدین ترتیب مرد اعدامی پس از محاکمه دوباره و با توجه به نظریه پزشکی قانونی با حکم دادگاه به حبس ابد محکوم شد.

دیدار خاتمی با‌ هاشمی رفسنجانی

                                                                  

                                                                

با  نزدیک شدن به زمان انتخابات شوراها، اصلاح طلبان رایزنی‌های خود را برای چگونگی حضور در این انتخابات شدت بخشیده‌اند.در همین راستا پس از دیدارهای چند روز گذشته آقای‌هاشمی با فرزند مرحوم سید احمد خمینی و شیخ یوسف صانعی، اوایل هفته جاری رئیس بنیاد باران هم به مجمع تشخیص رفت تا رهنمودهای حامی معنوی اصلاح طلبان را بشنود.هر چند هنوز جزئیاتی از محتوای این دیدار که صبح روز یکشنبه برگزار شد، منتشر نشده است، اما احتمال می‌رود که این دیدار نیز در راستای دیدارهای اخیر سران فتنه جهت تعیین استراتژی آینده آنان بوده باشد.خاتمی بعداز ظهر یکشنبه نیز باتعدادی از نمایندگان اقلیت مجلس دیدار و گفت‌وگو کرده است.

نشست رضا پهلوی با فتنه‌گران داخلی

فرزندشاه مخلوع ایران که چندی پیش صراحتاً از ارتباط خود با عوامل اغتشاشات سال گذشته و تعهد خود به این جریان خبر داده بود، در جدیدترین اظهارات خود پالس‌هایی را برای ادامه حیات این افراد مخابره کرده است.رضا پهلوی طی یک سخنرانی در دانشگاه جرج واشنگتن امریکا، ضمن حمایت مجدد از ایجاد حکومت غیردینی و سکولار توسط برخی جریانات سیاسی در داخل ایران، خواهان دور شدن مردم ایران ازحکومت جمهوری اسلامی و فاصله بین آحاد مردم و دولت شد. وی با اشاره به ارتباطات براندازانه خود با محافل داخلی و خارجی گفته است که نشست‌های متعددی را با مخالفان رژیم خصوصاً فتنه‌گران داخل و خارج ایران داشته است.فرزند شاه مخلوع در ادامه به عناصر داخلی فتنه توصیه کرده که باید بین اقشار مردم و دولت فاصله ایجاد کرد.

هاشمی رفسنجانی از پسرش بخواهد تا خود را معرفی کند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اقدام دستگاه قضایی برای صدور حکم جلب مهدی هاشمی، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت را از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: مهدی هاشمی باید به اتهامات و ابهاماتی که پیرامون او وجود دارد پاسخگو باشد.
حسن غفوری‌فرد در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه آقای هاشمی می‌تواند از پسرش بخواهد تا خودش را معرفی کند، افزود: اگر مهدی هاشمی واقعاً خودش را بی‌گناه می‌داند سریعاً در دادگاه حاضر شود.وی با عنوان این مطلب که تصور نمی‌کنم به کمک پلیس بین‌الملل احتیاج پیدا کنیم، تصریح کرد: به عقیده من مهدی هاشمی خودش را معرفی می‌کند و نیازی به دستگیری او از طرق بین‌المللی نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، آن‌هایی که نتوانستند خودشان را با نظام و ولی فقیه زمان هماهنگ کنند مجبور به ترک قطار نظام شدند و ما در بین این افراد از رئیس جمهور گرفته که بنی‌صدر بود تا آیت‌الله یعنی شریعتمداری را به عنوان مصداق داریم.

صدور حکم جلب مهدی هاشمی

خبرگزاری فارس: صدور حکم جلب مهدی هاشمی و قطعی شدن دستگیری وی خبری بود که در جلسه مشترک رئیس قوه قضائیه و اعضای کمیسیون قضایی مجلس اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، صدور حکم جلب مهدی هاشمی از جمله مطالبی است که در جلسه مشترک آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و جمعی از نمایندگان از جمله اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اعلام شد. 
بر پایه این گزارش در این جلسه مشترک تصریح شد که در صورت ورود مهدی هاشمی به کشور وی بر اساس این حکم دستگیر خواهد شد. 
در این جلسه درباره احتمال عدم مراجعت مهدی هاشمی به کشور و راههای قانونی دستگیری وی مطالبی عنوان شده است. 
مهدی هاشمی رفسنجانی بعد از اغتشاشات انتخابات 22 خرداد و اقوال گوناگون درباره مشارکت وی در این حوادث، در اوایل شهریورماه سال جاری کشور را به مقصد لندن ترک کرد. 
قرار است مهدی هاشمی در دادگاه به اتهامات خود در این باره پاسخ دهد. 

پرچم ایران در ادوار گذشته

دوره کوروش کبیر   ۵۵۹ سال پیش از میلاد

پرچم در دوره شاه طهماسب


دوره شاه صفی دوم


دوره نادرشاه


دوره علیقلی شاه عادل


دوره آغا محمدخان قاجار


دوره محمدشاه قاجار


دوره ناصرالدین شاه


دوره رضاخان وپسرش


دوره فعلی


انفجار زندان ایلام با آر-پی جی

در جریان انفجار مهیب دیوار زندان مرکزی ایلام 19 نفر مجروح شدند و سه زندانی نیز موفق به فرار شدند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 11 و 32 دقیقه صبح دیروز زندانیان زندان مرکزی ایلام در حال هواخوری در محوطه زندان بودند که به دنبال انفجاری قوی بخشی از دیوار ساختمان ملاقات فروریخت.
بلافاصله پس از این حادثه نیروهای امنیتی - انتظامی و امدادگران با حضور در محل حادثه مجروحان را به بیمارستان انتقال دادند. به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، انفجار کشته نداشت. دکتر کوروش ساکی افزود: وضعیت عمومی مجروحان نیز خوب است و آنها به صورت سرپایی مداوا شده‌اند. معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام هم گفت: 16 نفر از زخمی‌ها، رهگذر و افراد غیر‌زندانی و سه تن دیگر سرباز وظیفه بودند، حال آن‌که به زندانیان آسیبی نرسید. سرهنگ عبدی افزود: بر اثر این انفجار، شیشه خانه‌های اطراف شکست و به چند خودرو نیز آسیب وارد شد.
به گفته مدیرکل امور زندانی‌های ایلام، پس از فرو‌ریختن دیوار زندان، سه زندانی که جرمشان قتل عمد و نفقه بود، با سوء‌استفاده از موقعیت از زندان گریختند که مأموران تاکنون یکی از آنها را که به اتهام نفقه زندانی بود، دستگیر کرده‌اند. هم‌اکنون تلاش برای دستگیری دو قاتل فراری ادامه دارد. در حالی که نیروی انتظامی علت حادثه را انفجار ماده «تی‌ان‌تی» اعلام کرده، فرماندار ایلام به «ایرنا» گفت: این حادثه از سوی سرنشینان خودروهای سمند و پراید و با شلیک گلوله «آر‌پی‌جی» به دیوار زندان رخ داد. هم‌اکنون تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان این انفجار و کشف انگیزه آنها ادامه دارد.

اهانت به مزار صدوقی !

نیروهای امنیتی استان یزد موفق شدند عوامل هتک حرمت مزار شهید آیت‌الله صدوقی و مرحوم آیت‌الله خاتمی را دستگیر کنند.طبق گفته منابع خبری، دو نفر از این افراد از اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان و دو نفر دیگر هم از افراد سابقه‌دار استان کرمان هستند.این افراد اعتراف کرده‌اند که در مقابل دریافت پول این کار را انجام داده‌اند و برنامه‌های هتاکی خود را از تهران به وسیله ایمیل دریافت می‌کردند. این افراد همچنین اعلام کرده‌اند که قصد داشتند در روزهای آینده نیز اقدامات مشابه دیگری را انجام دهند.

ادامه ابهامات مهدی هاشمی !!

                                                                                

 

 

 

با وجود آنکه علت سفر سال گذشته مهدی هاشمی رفسنجانی به خارج از کشور، رسیدگی به واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد عنوان شده بود، مسئولان بلندپایه این دانشگاه همچنان از جزئیات این مأموریت اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.در اطلاعیه‌ای که هیأت امنای دانشگاه آزاد پس از خروج مهدی هاشمی از کشور منتشر کرده بود، تصریح شده بود که سفر وی یک «مأموریت سازمانی» بوده و او پس از اتمام این مأموریت، جهت پاسخگویی به اتهاماتش به کشور باز خواهد گشت.اما با وجود گذشت 8 ماه از اقامت پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در لندن و دیگر کشورها، مسئولان دانشگاه آزاد نسبت به چگونگی مأموریت طولانی مدت مهدی هاشمی اظهار بی‌اطلاعی کرده و یا ترجیح می‌دهند که سکوت کنند.در همین زمینه پس از آنکه چند روز پیش، جاسبی، رئیس این دانشگاه به سؤالی درباره مهدی هاشمی پاسخ نداد، معاون پارلمانی وی نیز در گفت‌وگو با فارس از وضعیت مأموریت هاشمی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که در این زمینه اطلاع دقیقی ندارد!
از ادعای رسیدگی به واحدهای دانشگاه آزاد تا تلاش برای اخذ دکتری
البته رسیدگی به واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد، ادعایی بود که در اوایل خروج مهدی هاشمی از کشور مطرح شد اما با افزایش مدت زمان سفر وی و به دنبال اعتراضات مردمی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عنوان کرد که پسرش برای اخذ دکتری در لندن ساکن است. با این حال و به دنبال تداوم اعتراضات، وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور و دادستان تهران، همچنان خواستار بازگشت و پاسخگویی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتهاماتش شدند.در ادامه مطالبه نمایندگان از مقامات قضایی هم حمید رسایی، نماینده مردم تهران، از سؤال نمایندگان مجلس از وزیر دادگستری به خاطر عدم برخورد با مهدی هاشمی خبر داد. به گفته رسایی «مهدی و فائزه هاشمی از طراحان و حامیان فکری و مالی اغتشاشات بعد از انتخابات دهم هستند و پیگیری ما حکایت از آن دارد که تاکنون دستگاه قضایی هیچ اقدامی در جهت برخورد با آنها انجام نداده است.»با این حال و پس از پیگیری‌های بخشی از مردم و سیاسیون، هنوز خبری از بازگشت مهدی هاشمی به کشور و محاکمه وی نیست.

وارستگی

روزی گدایی به دیدن صوفی درویشی رفت و دید که او برروی تشکی مخملین در میان چادری زیبا که طناب هایش به گل میخ های طلایی گره خورده اند ، نشسته است . گدا وقتی اینها را دید فریاد کشید : این چه وضعی است ؟

درویش محترم ! من تعریف های زیادی از زهد و وارستگی شما شنیده ام اما با دیدن این همه تجملات در اطراف شما ، کاملا سرخورده شدم.

درویش خنده ای کرد و گفت : من آماده ام تا تمامی اینها را ترک کنم و با تو همراه شوم . با گفتن این حرف درویش بلند شد و به دنبال گدا به راه افتاد . او حتی درنگ هم نکرد تا دمپایی هایش را به پا کند !
بعد از مدت کوتاهی ، گدا اظهار ناراحتی کرد و گفت : من کاسه گداییم را در چادر تو جا گذاشته ام . من بدون کاسه گدایی چه کنم ؟ لطفا کمی صبر کن تا من بروم و آن را بیاورم .

صوفی خندید و گفت : دوست من ، گل میخ های طلای چادر من در زمین فرو رفته اند ، نه در دل من ، اما کاسه گدایی تو هنوز تو را تعقیب میکند


در دنیا بودن ، وابستگی نیست . وابستگی ، حضور دنیا در ذهن است و وقتی دنیا در ذهن ناپدید میشود _

این را وارستگی میگویند.