۳هزار میلیارد تومان یعنی حقوق 500 هزار سال 1کارگر

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبری آتی نیوز،در حالی یک مختلس موفق به اختلاس 3هزار میلیارد تومانی شده است که تصور این رقم برای کارگران و کارمندان ایرانی حتی در رویا هم غیرممکن به نظر می‌رسد.این در حالیست که «محمود بهمنی» در اخبار 20:30 شبکه دو ارزش  اموال،وثایق و ضمانت نامه های توقیف شده افراد مرتبط با این اختلاس را 4هزار و 700 میلیارد تومان برآورد کرد.

1- اگر در خوش بینانه ترین حالت فرض کنیم حقوق هر کارگر 6میلیون تومان درسال است و او تمام مبلغ حقوقش را پس انداز می‌کند، همچنین با در نظر داشتن عدم افزایش نرخ مالیات، قیمت انرژی و هدفمند نشدن دوباره یارانه‌ها، بنابراین به راحتی می‌توان محاسبه کرد که این کارگر برای رسیدن به مبلغ  3هزار میلیارد تومان نیاز به زمان 500هزار ساله دارد. در واقع این کارگر بعد از گذشت 500 هزار سال و بعد از انقراض نسلش، شاید به این میزان پول برسد!

2 - حال اگر از دیدی دیگر نگاه کنیم، طبق اعلام مسئولان محترم هر فرد برای راه اندازی کسب و کار جدید در ایران نیازمند حداقل 4 میلیون تومان است،در نتیجه می‌توان گفت با رقم 3هزار میلیارد تومان می‌توان برای 600 هزار نفر اشتغالزایی کرد و 600 هزار نفر را از معضل بیکاری نجات داد. همچنین با ایجاد 600 هزار شغل می‌توان زحمت رییس‌جمهور را برای ایجاد 2/5 میلیون شغل ناقابل تا حد زیادی کاهش داد.

3 - طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک جهانی میزان درآمد سرانه ملی ایران بر اساس قدرت خرید 11 هزار و 490 دلار یا 13 میلیون و 800هزار تومان است. با یک محاسبه ساده می‌توان نتیجه گیری کرد که اختلاس 3هزار میلیارد تومانی حدودا 230 هزار برابر درآمد سرانه ملی ایران است.

4 - اگر احتساب صادرات 2 میلیون و 200 هزار بشکه نفت در هر روز با قیمت 105 دلار، درآمد یک روز صادرات نفت ایران 277میلیارد تومان خواهد بود. بنابر این می‌توان گفت3 هزار میلیارد تومان برابر است با 13 روز درآمد نفتی ایران.

5 - همچنین خالص صادرات طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک جهانی در سال 2009 ، 26 میلیارد دلار یا حدود 31میلیارد تومان به قیمت امسال بوده است.در واقع رقم این اختلاس برابر با یک دهم رقم خالص صادرات کشور در سال 2009 است.

6 - در 27 تیر امسال سید محمد جهرمی مدیر عامل بانک صادرات از رشد 201 درصدی سود خالص بانک صادرات خبر داد و میزان سرمایه این بانک را 2هزار میلیارد تومان برآورد کرد و جالب است که میزان اختلاس «امیرمنصور آریا» از میزان سرمایه بانک صادرات نیز بیشتر است.

نکته آخر اینکه با شمردن میزان صفرهای این رقم اختلاس نتیجه های بسیار جالب تری نیز به دست خواهد آمد اما نکته مهم این است که یک کارگر ساده یا کارمند برای گرفتن وامی به مبلغ 2میلیون تومان نیازمند طی کردن مراحل اداری و غیر اداری زیادی است اما امیرمنصور آریا به راحتی و با داشتن ارتباطات با افراد صاحب نفوذ در دولت و نظام بانکی کشور در طی 4 سال توانسته به این ثروت هنگفت دست یابد.

بقایی حضور همسر و فرزندش در سفر امریکا را تکذیب کرد

حمید بقایی سرپرست نهاد ریاست جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس، به برخی شبهات مطرح شده نسبت به خود همچون همراهی همسر و فرزندش در سفر به امریکا، پاسخ گفت.وی در ابتدای گفت‌وگوی خود در پاسخ به سؤالی درباره همراهی همسر و فرزندش در سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به امریکا با تکذیب این موضوع گفت که برخی‌ رسانه‌ها شایعه‌ای درست ‌کردند که بنده با پسر و همسرم به سفر نیویورک رفته‌ام که البته این خبر از اساس کذب بوده و صحت ندارد.وی با بیان اینکه نمی‌دانم مبنای خبر این رسانه‌ها چه بوده است، ابراز عقیده کرد: برخی رسانه‌ها عادت کرده‌اند که دروغ بگویند و به این کار هم ادامه می‌دهند. اصلاً فرض را هم بر این بگیریم که طرف، خانواده‌اش را هم به سفر برده باشد، مگر خلاف قانون است؟ شاید هزینه سفر را خودش داده است. بقایی همچنین گفت که برخی رسانه‌ها عکس‌هایی از هتل محل اقامت رئیس جمهور و هیأت همراه او را منتشر کرده‌اند که بسیار گران قیمت است در حالی که اصلاً اینگونه نبود.


حکایتی جالب از نادرشاه افشار

نوشته اند: زمانی که نادر شاه افشار عزم تسخیر هندوستان داشته در راه کودکی را دید که به مکتب می‌رفت. از او پرسید: پسر جان چه می‌خوانی؟
قرآن.
- از کجای قرآن؟
- انا فتحنا....

نادر از پاسخ  او بسیار خرسند شد و از شنیدن آیه فتح فال پیروزی زد.
 سپس یک سکه زر به پسر داد امام پسر از گرفتن آن اباکرد.
نادر گفت: چر ا نمی گیری؟
گفت:مادرم مرا می‌زند می‌گوید تو این پول را دزدیده ای.
نادر گفت: به او بگو نادر داده است. پسر گفت:-مادرم باور نمی‌کند.
می‌گوید: نادر مردی سخی است او اگر به تو پول می‌داد یک سکه نمی‌داد. زیاد می‌داد. حرف او بر دل نادر نشست. یک مشت پول زر در دامن او ریخت.
از قضا چنانچه مشهور تاریخ است در آن سفر بر حریف خویش محمد شاه گورکانی پیروز شد.

آیا می‌توانید در این عکس، چهره مخفی شده یک زن را ببینید؟!!

در این تصویر به جز خط‌های عمودی سفید و مشکی، چه تصویری را مشاهده می‌کنید؟





برای مشاهده تصویر پنهان در این مطلب می‌توانید از مانیتور چند قدم فاصله بگیرید حالا به ما بگویید در این تصویر چه مشاهده کردید؟

تاثیرات عجیب ذکر « لاحول و لا قوه الا بالله »

امام صادق (ع) فرموده است :

«هرگاه از قدرتمند ، یا چیز دیگری ناراحت و اندوهناک شدید ، ذکر « لاحول و لا قوه الا بالله » را زیاد تکرار کنید، زیرا این ذکر کلید گشایش هرگونه گرفتاری و ناراحتی است ، و گنجی است از گنجهای بهشت.»

و نیز فرمود :
رسول اکرم (ص) فرمود: « ذکر « لا حول و لا قوه الا بالله » نود و نه درد را شفا می دهد که ساده ترین آنها اندوه است.»
و نیز فرمود: « در شب معراج ابراهیم خلیل بر من گذر کرد ، و گفت: به امتت امر کن در بهشت، بسیار درخت نشاء نمایید که زمینش وسیع و خاکش پاک است.»

گفتم « نشاء بهشت » چیست ؟
پاسخ داد : « لا حول و لا قوه الا بالله»

امید بخش ترین آیه در قرآن

مسئله امید در فرهنگ اسلامی اهمیت زیادی دارد و قرآن برای تشویق انسان به کارهای شایسته تاکید زیادی بر امید کرده است.آنچه در این باره در قرآن مطرح شده عمدتا بر روی امید به رحمت و بخشش خداوند متمرکز است. مساله امید در قرآن در بالاترین سطح ممکن ، روزنه ای برای تبدیل وضعیت از "گنه کار" به " بخشیده شده "و تبدیل از کسی که قرار است در دوزخ مجازات شود به کسی که رحمت خدا شامل حالش می شود ،مطرح شده است.

در تفسیر فرات از بشربن شریح نقل شده که می گوید:روزی از امام باقر (ع) پرسیدم:"امید بخش ترین آیه قرآن کدام آیه است؟"
حضرت فرمود:"اطرافیان شما در این باره چه نظری دارند؟"
گفتم:"آنها معتقدند آیه «قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمت الله» (ای بندگان من که بر نفس خویش اسراف کرده اید از رحمت خدا نا امید نباشید) امیدوار کننده ترین آیه قرآن است."
حضرت فرمود :"اما ما اهل بیت چنین نظری نداریم."
پرسیدم:"پس نظر شما در این مورد چیست؟"
فرمودند:"آیه «ولسوف یعطیک ربک فترضی» (و پروردگارت آنقدر به تو عطا خواهد کرد که راضی شوی) امید بخش ترین آیه قرآن است و منظور از آن شفاعت است."
سپس ادامه دادند:"یکی از دلایل ترجیح این آیه این است که در آیه مورد نظر شما شرط برخورداری از آن رحمت واسعه ،توبه و تسلیم و عمل نیک اعلام شده است اما در آیه مربوط به شفاعت ، هیچ قید و شرطی جز رضایت پیامبر مهربانی و رحمت وجود ندارد."